fredag 18 mars 2011

voi, vilken dag!

Dagen började tidigt, närmare bestämt 05.15 med en bestämd signal från väckarklockan.
Upp och ut med hunden medan barnen ännu sov och sedan in och koka lite te.

In i lillebrors rum och väcka honom, slå på tv´n så att han kan vakna lite försiktigt.
Sätta mig ner i några minuter, surfa runt en snabbis på några bloggar och kika vad som
hänt på fejjan sedan gårdagen. Halsa lite te innan jag ilar upp på vindan, ger storebror
medicin på sängen och sedan ner igen. Packa väskorna till grabbarna och se till att
lillebror tar sig upp.

Hoppa in i bilen och full fart till jobbet. Lillebror förljer med mig och äter frukost
på jobbet. Storebror skulle hämta sin lillebror men blev försenad så det slutade
med att jag var tvungen att skutsa grabbarna till skolan när kollegan kom till jobbet.

Jobba en hel dag med allt vad det innebär. Prata med maken som ser att han hinner hem
innan eftermiddagens hockeymatch för att ringa halv tre och tala om att han har fått
nå knas i ryggen så han tar sig inte iväg.

Dags att dra upp pulsen åter igen. Skynda till bilen, hämta lillebror från fritids och
skjutsa hem honom. storebror slänger in grejerna i bilen och iväg för att hämta
hans kompis som bor på ett av kvarteren intill. Upptäcka att storebror glömt att
ta medicin inför matchen. Köra hem igen för att hämta den. Full fart till ishallen
och bära in hockeybacken till hallen och slutligen sätta mig svettig på läktaren
i ishallen.
visa information

Där landar jag i mina egna tankar och kommer fram till att nu väntas match, sedan
hockeyavslutning och slutligen en till match - förväntade mig att vara hemma klockan
nio ikväll... Men fick ett välkomnande telefonsamtal under matchen, maken kände
sig bättre i ryggen och kunde avlösa mig. Så när matchen var färdig hoppade vi in i
bilen och körde hem, mötte maken i dörren där han tog över bilnycklarna med orden
"jag har inte hunnit göra middag ännu, vi trycker i oss något där borta"

Jaha, vad ska det blir till middag idag? HA, jag hittade gårdagens plättrester!
Perfekt, in med dem i ugnen och en burk med sylt. Woila, middagen var serverad.

Snart väntar tv-soffan med hockey! Utan varken hockeyintresserad son eller make!
Jag får väl skicka SMS för att hålla dem uppdaterade om resutltatet!!

1 kommentar:

  1. Oj oj oj vilken dag!!! PUH! Jag blir ju alldeles uppsksruvad bara jag läser här :-)
    Hoppas att du hunnit varva ner lite nu och får en skön och välförtjänt helg.
    Kram!
    //Lena

    SvaraRadera