lördag 5 mars 2011

Biobesök

SF Bio: Trassel 3D (sv tal)

Idag har vi tagit med hela familjen på Bio. Äntligen var det våran tur att se på den omtalade filmen Trassel. Vi hade tänkt gå och se den för några veckor sedan men stoppades av magbasiller, matcher och träningar. Men nu var det vår tur.
Ni som inte har sett den ännu - jag kan verkligen rekommendera den varmt. Vi skrattade gott tillsammans med barnen.


Annars har dagen varit som de flesta andra lördagarna. Jag började morgonen med att plocka iordning i hemmet och tog sedan fram dammsugaren. Hemma hos oss tar det längre tid att plocka iordning allting än själva städningen - någon fler som känner igen detta fenomen?? Sedan läser jag om ADHD och vikten av att hålla ordning på omgivningen för att minska intrycken...jag säger bara SUCK!!! Jag ska fortsätta skapa ordning i kaoset men det hade varit trevligt om alla familjemedlemmar såg vitsen att ha ordning och reda...

Storgrabbarna tog en skotertur på förmiddagen. Solen sken och det var några plusgrader, men det blåste så ohyggligt mycket, därför valde jag och lilleman att åka till affären istället. Storgrabbarna (dvs sonen och fadern i familjen) körde över isen till makens kusin - som var bortrest så det fick åka hem igen. De hann hem före oss...

Nyss har vi avslutat kvällen i tv-soffan, tittande på hockey. Behöver jag skriva att jag lever i en hockeyintresserad familj...nåja, det intresset har smittat på mig också och nu ser jag fram emot att följa slutspelet.

1 kommentar:

  1. Vi har inte heller kommit iväg på den filmen än tyvärr. Men då vet jag iallafall att den är väl värd ett besök.
    Jo att det är en hockeyfamilj du lever med har jag ju märkt;-)
    Jaa du det är inte lätt att hålla den ordning som behövs alla gånger om ingen annan ser vitsen med det hela...
    Kram och ha det så skönt i soffan!!
    Lena

    SvaraRadera