tisdag 15 mars 2011

TYST!

sitter i ett lika tyst och lugnt hus som igår morse.
har öppning på jobbet igen, idag är det min egen
vanliga öppning - igår tog jag kollegans eftersom
vår vikarie inte kunde ta den.

Igår fick jag ett jättetrevligt mail av sonens lärare.
Det har varit tre jättebra dagar för honom (fre, mån
och tis.) Han har jobbat både i klassrummet och
utanför. Läraren har tänkt mycket på det som jag sa
om att använda korta ord till honom. Istället för att
säga "nu har pratat du så mycket så du stör hela klassen,
nu måste du vara tyst" bad jag henne säga Tyst, XXX.
 Sedan när det är läge kan hon gå dit och förklara
varför han inte fick prata.
Man behöver faktiskt inte sitta i 20 minuter och
förklara det. Det räcker med 20 sekunder.

Nu hör jag att lillebror vaknar, då ska jag
passa på att gå och säga godmorgon till honom
innan jag åker till jobbet. Ser fram emot en
kort dag!

Ha en bra dag.

5 kommentarer:

  1. Godmorgon!
    Härligt att poletten trillar ner ibland på de som jobbar med våra barn.
    Alltid lika härligt att få höra hur bra det går i skolan, och att de tar sig tid att berätta det också.
    Hoppas du han krama om lillebror innan du åkte iväg...
    Ha en kort men intensiv dag ;-)
    Lena

    SvaraRadera
  2. Tänkte bara tipsa om att du nu har chansen att bli dagensblogg:)
    Klicka här för att anmäla dig:
    http://www.domkallarmighannes.com/2011/03/dagens-blogg_15.html

    SvaraRadera
  3. Hej jag skriver också om livet i diagnoslandet, så kika in hos mig om du har lust. Kul att hitta ännu en ny blogg. :-)

    SvaraRadera
  4. svar: Jätte kul att du ville vara med i dagens blogg en vinnare är nu uttagen så går in och kolla om det är du, om det inte är det så passa på att anmäla dig till morgondagens tävling och ha en chans till:)
    kram

    SvaraRadera