söndag 20 mars 2011

JAAAAAA

följde en mycket spännande hockeymatch på tv igår som resulterade
i att vårt Luleå blev klara för semi. Nu väntar upp till sju derbymatcher
mellan "skelet" och Lulé. Spännande, spännande.

Som jag skrev i fredags så blev det en stressig dag som avslutades på hockeyn.
gubben och storebror kom hem omkring niotiden på kvällen. På lördag åkte
vi iväg för att se nästa match. Vi åkte omkring ett-tiden och kom hem igen halv
tio!!! En heldag på hallen med andra ord.
tyvärr förlorade våra killar alla matcher utom en, men storebror spelade
superbra i sina. Jag är så stolt över honom.

Däremot pratade jag med en av de andra mammorna i laget. Hennes son hade
reagerat på att  några av killarna i laget inte är så snäll med storebror. De säger
dumma saker om och till honom. Hon har pratat med tränarna som skulle
hålla koll på det och hon skulle även prata med sin son om det är fler än två av
lagkamraterna som är dum med honom. Det enda som känns "bra" i denna tråkiga
situation är att storebror tycker  att alla är snälla med varandra och känner sig inte
utsatt. Tråkigt men sant.
När jag börjar tänka i den banan kan jag inte låta bli att fundera kring varför han
inte upptäcker att två av lagkamraterna inte är snälla. Förstår han det inte???

Nåja, gårdagen bjöd på strålande solsken och hockeyfri dag. Inte illa.
Vi packade ihop familjen i skotern och åkte ut till den härliga ön. satte oss och njöt
av solen. Maken gjorde upp en eld där vi stekte renskav till lunch. När han började
steka maten upptäckte vi att saltet hade blivit kvar hemma - vilken "otur", då var jag
tvungen att köra hem med skotern och hämta det. Det är ju riktigt kul att köra skoter,
jag har bara kört en gång tidigare men det här kan ju bli en vana.

Idag stannar maken hemma med lillebror som är på G att bli förkyld. Han är på
gränslandet till att ha feber och snorar.

Nu är det dags att samla ihop sig och dra iväg till jobbet. I eftermiddag väntar
PBU besök med sonen och då "slipper jag jobba hela dagen"

1 kommentar:

  1. Det låter som en underbar familjehelg. Välkommet efter den fredagen kan jag tro. Förmodligen så förstår han itne att de andra är "dumma" mot storebror. Är de ironiska kanske han tolkar det som sägs bokstavligt som många npf-barn gör och då upptäcker han inte gliringarna...jaja inte vet jag om det är så, men en tanke om att det kan vara så dök upp i mitt huvud.
    Hoppas mötet går bra och att du får en fin dag idag.
    Ha det så gott!
    Lena

    SvaraRadera