söndag 6 mars 2011

Då var helgen slut igen :-(

Varför går helgerna alltid för fort. Man borde utöka helgen till det dubbla!
Man hinner ju inte göra allting som man vill göra.

Idag vaknade vi till solens strålar. Vi packade lite matsäck och sedan tog gubben barnen på skotern medan jag och hunden promenerade ut till ön som finns ett stenkast härifrån. Det gick jättebra att gå på isen, hårt och stabilt att promenera på. Det är så härligt att promenera där dessa dagar när man slipper sjunka genom i varje steg som man tar. Hunden var överlycklig som fick följa med och lyckan var total när även han fick nygrillad korv.(det här är hunden som inte hör när man kommer hem från jobbet men öppna kylen och ta fram en vakumförpackad korvring så finns han bredvid oss inom 5 sekunder.)

När vi kom hem gick V till en kompis som han lekte med hela eftermiddagen. P däremot, han satte sig vid sitt nya PS3-spel NHL11. Gubben satte sig och tittade på tv medan jag fick ett ryck och städade iordning hallen. Jag flyttade på V´s krokar från ena väggen till den andra för att han ska få mera utrymme. Båda grabbarna fick upp sina förvaringsutrymmen för vantar och mössor. tidigare har P haft sin på väggen men den har ramlat ner medan V har fått ha sina i garderoben. Numera har båda grabbarna aktuella mössor och vantar synliga och lättillgängliga i hallen. När jag var färdig med detta tog jag mig tid att sätta mig vid mitt scrapbookingbord och gjorde lite lappar till hallen. Var sak på sin plats. Kom ihåg hur roligt det är att sitta och skapa så det måste jag göra snart igen.

Imorgon väntar en arbetsdag och på kvällen kommer det ett gäng med "tanter" hit. Vi ska sätta oss och planera lunchen som vi ska hålla i under en cuphelg i maj. Jag har tagit på mig huvudansvaret för gruppen men känner att jag har inte riktigt tid/ork att ta det oket på mina axlar. Jag hoppas att någon annan kan ta det på sig istället.

1 kommentar:

  1. Ja usch det är så lätt att säga ja och sen inse att det blir för mycket jobb. Att man så gärna vill men inte orkar. Hoppas nån kan hjälpa till om inte annat, så du slipper ta allt ensam.
    Det låter som en härlig söndag med utegrillning och ispromenad. Då är vintern som allra bäst med solsken, glada barn och hundar med korv i magen :-)
    Sov gott och ha en fin vecka!!
    Lena

    SvaraRadera