onsdag 16 mars 2011

Idag åker maken iväg på tjänsteresa, det är alltid lika trist.
Det som är ännu tråkigare är att han alltid är mera trött än
utvilad när han kommer hem och då brukar halva helgen
vara förstörd. Nåja, nu är det så och det är bara att
acceptera läget.

Idag stänger jag på jobbet, vilken tur att vi inte har allt för
sena barn så jag kommer troligtvis att vara hemma mellan
fem och halv sex. Men det är en tillräckligt lång dag för
lillebror som måste vara på fritids. När vi sedan kommer hem
ska hunden rastas och middagen fixas och sedan brukar det
vara läggdags. Imorgon öppnar jag på jobbet och då måste
lillebror följa med mig, fritids hinner ju inte öppna när jag
ska till jobbet. Vilken tur att jag jobbar nära vårt hem.

Idag väntar friluftsdag för storebror. Han har valt att åka
skridskor på isbanan i stan. Matsäcken är packad, idag
får han plättar med sylt - smaskens.

Nu har de små huliganerna vaknat, då är det dags att serva
dem med diverse morgonbestyr.

Ha en bra dag för det ska jag!

1 kommentar:

  1. Godmorgon i stugan!
    Jag kan tro att det känns tomt när maken far iväg och bara är trött när han kommer hem. Men som du säger finns det ju inget att välja på ibland.
    Vilken tur att du jobbar med det du gör så Lillebror kan följa med på morgonen.Det är inte lätt att pussla ihop det om man har lite ovanliga tider.
    Vad härligt med utflykt, plättar och sylt, det blir nog en bra dag!
    Ha en finfin dag du med//Lena

    SvaraRadera