söndag 13 februari 2011

vilken härlig helg!

Äntligen har det gått en helg där jag känner mig ganska utvilad!
Igår åkte gubben och P på hockeymatch
det var en sur kille som kom hem
de hade förlorat och han hade släppt in 3 mål.
Vi vet inte vad han eg. var sur på
för han berättade om alla snygga "saves" som han
gjorde under matchen.

Medan P spelade hockey stod gubben i cafeet
och sålde för att dra in lite pengar till laget.
Jag och V stannade hemma, han tittade på TV och själv
passade jag på att städa. Hann städa hela huset på 2½ timma!
Inte illa.

När grabbarna kom  hem tog de bara på sig sina varma kläder
startade skotern och åkte iväg! Jag och V klädde ochså på oss och gick ut med hunden
V var sugen på en skidtur så han kämpade på i snön.
Hunden hoppade och skuttade - nöjd över promenaden.

När vi sedan kom hem, återgick V till TV´n och jag satt vid datorn en stund.
När de andra grabbarna kom hem
då var det dags att göra sig själv i ordning.

Jag som nästan aldrig är sminkad - målade mig.
Hittade en ganska snygg svart byxa och en snygg tröja
och på med de högklackade stövlarna till det.
Gubben tog på sig en snygg skjorta till de blå jeansen.
Sedan skjutsade vi iväg grabbarna, en till mormor och morfar
den andra till farmor och farfar innan vi fortsatte till restaurangen.

Åh så härligt att sitta ner, på tu man hand.
beställa in maten och bara äta.
Vi passade på att bara få vara - prata om det
som föll oss in. Sedan slippa duka bort
och framförallt slippa disken.

Mätta och belåtna satte vi oss i bilen och åkte
till farmor & farfar. Hämtade upp en jättetrött
lilleman innan vi åkte vidare till några kompisar.
lilleman somnade i bilen och fortsatte sova hos
våra vänner, gubbarna fick dricka lite wirre innan vi åkte hem.

Idag har vi hämtat hem P, skjutsat V till kalas
och hälsat på makens kusin med familj.

Nu är potatisgratängen i ugnen och köttet ska stekas.

1 kommentar:

  1. Härligt med lite vuxentid, att bara kunna prata om det man vill utan att bli avbruten.
    Sånt kan man leva länge på.
    Önskar dig med familjen en fin vecka...
    Ha de så gott//Lena

    SvaraRadera