lördag 19 februari 2011

hastig visit

I onsdags lämnade jag jobbet efter endast två arbetade timmar.
Kom hem och hittade en ny vän - spyhinken!
Vi var vänner hela onsdagen och sedan bröt jag vänskapen på torsdag morgon.

Idag har hinken hittat en ny kompis i familjen.
V hade ont i magen på morgonen, vi har sett att han har fått
i sig någonting som han inte tål under veckan (han är mjölkallergiker)
så vi var lite osäkra till en början om det var magsjuka eller allergireaktion.

Men nu vet vi att det är magsjuka. Spyhinken och V sitter just nu och tittar på TV.
Storebror är på hockeyträning tillsammans med sin pappa.
Nu håller vi tummarna att spyhinken inte skaffar sig fler vänner i vår familj.
Den får gärna flytta till någon annan ;-)

4 kommentarer:

  1. äsch då, jag glömde ju att skriva att vi håller på att frysa ihjäl här. Idag är det "bara" -22.4 grader, men vi har haft drygt -30 i flera j***la dagar (ursäkta svordomen) men nu är jag LESS!!!!

    SvaraRadera
  2. Aj då era stackare, hoppas att den där hinken hittar ett nytt hem å det snaraste, bara du inte gett honom kartan hit, för jag vill inte ha honom som är sjuk ändå ;-)
    Kram och krya på er, familjen!!!
    Lena

    SvaraRadera
  3. det är lugnt Lena, jag har gömt GPSén på ett säkert ställe...;-)

    SvaraRadera