tisdag 1 februari 2011

dagarna rusar förbi

Tiden går så himmelens fort, de bara förbi. Dagarna är fullspäckade hela tiden att jag har inte orkat sätta mig ner och formulera någonting i min blogg. Så fort jag har försökt har jag blivit störd av något och varit tvungen att avsluta det. Men, men nu gör jag ett nytt försök

I torsdags åkte jag och P till Stockholm för att hälsa på kusinerna och i söndags kom jag hem med en suuuuupernöjd kille. Resan har gått jättebra - över förväntan! Det känns verkligen jätteroligt att få umgås med honom en hel helg.
Det var en nervös kille som satte sig på flyget i torsdags, han har inte åkt flygplan sedan han var knappt 2 år. Dessutom var ombordstigningen framskjuten med 10 minuter...men det gick jättebra. Han var en aning hoppig på flygplatsen och surrade för sju. Han var jätteimponerad över att flyga men roligast var nog start och landning.

När vi kom till Arlanda tog vi bussen till Haga där svågern hämtade upp oss. Tyvärr blev det lite miss i kommunikationen mellan oss så han åkte till Haga Forum medan vi klev av vid Haga Norra...men det löste sig. P stod och hoppade och vinkade när han såg deras bil på vägen.

På fredagen var det den stora "turistdagen", allt som han ville se skulle vi titta på. Vi började med att åka till Globen och upptäckte till vår förtjusning att Hovet låg mittemot! Gissa om det var en positiv överraskning för en hockeykille. Därefter åkte vi iväg mot centrum och Burger King som var nästa önskemål. Efter lite mat i magen var det dags att promenera till Gamla Stan - vi tittade på riksdagshuset på vägen dit, storkyrkan mm mm mm. Vilken tur att svägerskan var med oss för då fick P under samma dag åka tunnelbana, pendeltåg och någonting annat som jag inte minns namnet på.

På lördagen började vi dagen med museumbesök, Nasa utställningen på Tekniska museet. Själv tyckte jag att det var ganska spännande, men inte P. Men vi gick runt i några timmar innan vi åkte för en shoppingtur i Centrum. Jag kom dock fram till att det var så hemskt mycket folk överallt därför valde vi att åka iväg till något mindre ställe. P valde Kista Galleria...bra val av honom eftersom vi hittade lite kläder där!

Sedan på kvällen promenerade vi till en pizzeria och käkade där. Men när vi kom tillbaka var han helt slut, jag lyckades parera honom från att få ett utbrott - men det var nära. Jag satte honom vid en dator med hörlurarna i öronen innan fångarna på fortet började.

På söndag förmiddag bar det av hemåt, med väskorna fullpackade. Lillebror V hade beställt en present av oss när vi kom hem så den låg nerpackad och på Arlanda köpte vi lite godis.
Det var en jätteglad P som kramade om sin pappa och lillebror som stod och väntade på oss när vi landade.

Måndagen var studiedag och P stannade hemma med mig och lillebror eftersom V blivit sjuk. Men igår var det första skoldagen för veckan. Den började inte direkt bra, deras ordinarie lärare är sjukskriven hela veckan och hon som kom in istället var under all kritik. Hon ringde hem och berättade om allt som P hade gjort under dagen. När jag pratade med P om dagen fick allting en logisk förklaring. Det som känns mest hemskt är att hon som hoppade in som vikarie är SPECIALPEDAGOG!! Hon om någon ska ju ha förståelse för att vår son inte fungerar som alla andra...nåja, det är nästa bekymmer. Nu ska jag göra mig iordning för en dag på jobbet. Gubben får stanna hemma med V idag och imorgon...

1 kommentar:

  1. Åh vilken härlig helg :-)
    Jag kan tro att det var toppen att få flyga. Vad mycket ni hann med på en dag, inte konstigt att han var trött efter allt detta. Skönt att du kunde parera honom så snyggt när ni kom "hem".
    Ha en bra dag och hoppas att sjuklingen kryar på sig.
    Lena

    SvaraRadera