fredag 4 februari 2011

Jag och gubben delar på VAB veckan, jag var hemma måndag och tisdag, han var hemma onsdag och torsdag och idag är det jag som är hemma igen. Det kommer att kännas i plånboken när lönen kommer, men det finns ju inget att göra åt saken - när barnen blir sjuka så blir dem det.

Idag är det den första feberfria dagen för V.Nu är det bara att få bort hostan som enligt många varit långlivad. V är full av energi - det tror väl jag det när han har varit sjuk sedan i söndags. Just nu sitter han på vindan och bygger med lego och sjunger. senare på dagen ska han få följa med ut på lunchpromenad med hunden - då får vi verkligen se hur mycket ork han egentligen har.

P däremot är ganska dålig, han har ännu hög feber och ligger just nu och tittar på TV. Orken finns verkligen inte!! Hostan är på G även för honom. Eftersom P har förkylningsastma är hans astmamediciner kontrollerade och redo för användning i medicinskåpet om de kommer att behövas.

Visst håller ni tummarna för oss att jag och gubben slipper sjukdomar, imorgon ska jag och syrran åka på scrapbookingevent och jag VILL INTE bli sjuk där eller stanna hemma för att gubben blivit sjuk! Men, men blir det så då får jag väl sitta hemma och scrappa istället.

Ha en bra dag så "ses" vi sedan.

1 kommentar:

  1. Självklart håller jag tummarna för att du ska hålla dig frisk så du kan vara med och Scrappa!
    Ha en fin helg och gör nåt vackert//Lena

    SvaraRadera