lördag 5 februari 2011

Jag valde att stanna hemma istället.

Idag valde jag att stanna hemma. Jag bestämde mig redan igår kväll
Jag ides inte sitta och köra bil, mil efter mil för några timmars pyssel.
Det var helt enkelt inte riktigt värt det.

Jag har så många måsten som hänger över mina axlar.
Jag måste städa
jag måste tvätta
jag måste plocka iordning
jag måste bädda rent
osv

Jag var en gång på en föreläsning, där man skulle ta bort alla måsten
och förvandla det till jag vill.. men ni hör ju hur det låter...
jag vill städa
jag vill tvätta
jag vill plocka iordning
jag vill bädda rent.
JAG LJUGER JU! för jag vill inte det.

Jag vill ha ett rent hus, för att få det MÅSTE jag städa
Jag vill ha rena kläder till mig och min familj, för att få det så MÅSTE jag tvätta
osv

Nåja, nu är det väl bara att övertala viljan att börja arbeta. För det är ju ganska trevligt
att sitta och titta på hockeyn i ett rent och fint hem.

Det kanske var motivationshöjande iallafall...eller kanske inte...

2 kommentarer:

  1. Du har ju redan talat om här hur du ska göra för att det ska kännas bättre utan att ljuga för dig själv :-)
    Jag vill ha rent så jag får väl städa då
    Jag vill ha undanplockat, så jag får väl ta upp då
    Jag vill ha rena köläder så jag får väl tvätta då.
    Bättre än att ljuga iallafall ;-.)
    Hoppas att du hittade lusten till slut, men jag håller med det är skittrist att städa och tvätta.
    Kram och hoppas helgen varit fin//Lena

    SvaraRadera
  2. Knäppt. Jag vill inte alls! Däremot lärde jag mig på en föreläsning att byta ut ordet måste mot väljer:
    Jag väljer att städa eller ag väljer att sitta i soffan och titta på tv och jag väljer att ha dammråttor så att jag kan ägna en stund åt mitt fantastiska barn istället för att städa....
    Du använde valde själv i rubriken. Fortsätt med det!

    SvaraRadera