torsdag 10 februari 2011

Varit på "möte"

För några dagar sedan fick jag en inbjudan i min mailkorg.
Trots att det var dålig framförhållning, tog jag mig tid
och gick på det.

Det är nämligen på G att starta upp lite träffar.
Våra barn ska få träffa andra barn med samma diagnos som de själva.
Vi föräldrar ska få chansen att träffa andra föräldrar
och prata av oss.
Syskon ska få träffa andra syskon som sitter i samma
situation som de själva.
SPÄNNANDE!!

Vi var en tapper skara på 7 personer som var där.
Tyvärr kunde inte hon som var representant för Attention komma
Så det blev mera prat om våra barn, skolan, fritiden
svårigheter och olikheter. Vårdbidrag och fondmedel.
På en och en halv timma hade vi hunnit prata massor
utan att nå dit vi egentligen ville.

Beslutet blev att vi träffas igen, vid ett senare tillfälle.
Då kan vi ta reda på om det finns några finansiella medel
att använda om man får iordning en träff.
Några av förslagen var:
hyra ett badhus
bowla
grilla och pulkaåkning

Jag pratade med P hur han ställde sig till detta.
Han vill gärna träffa andra som är som honom.

Förmodligen söker han en tillhörighet
någon annan som är precis som honom.

Nu är jag så trött att synen blir suddig.
Då är det bäst att masa mig till sängen.
Imorgon är det äntligen fredag med
hockeyträning, Pizza och fredagsmys.

1 kommentar:

  1. Vad härligt att få träffa andra föräldrar i samma sits, oj så mycket man har att prata om!!!
    Kul att ni ska försöka få till träffar med och för barnen också. Jag håller själv på att försöka få igång något liknande i den trakten jag bor på. just nu håller jag på att undersöka hur underlaget ser ut, har fått ett halvt ok från socialens avd. som har hand om öppna förskolan på ett ställe i stan i närheten av där jag bor på att de kan ställ aupp med lokal om vi blir tillräckligt många. Har lagt ut krokarna på kommunens resursteam, HAB och skolan däe Juinor går. Jag hoppas att jag kan få till något bra.
    Jag tror att vi är många föräldrar som har ett stort behov av att träffas och prata om sånt som bara berör oss med barn inom npf.
    Ha en härlig fredag med mys och familjen//Lena

    SvaraRadera