tisdag 8 februari 2011

En feberfri dag

Vad gör man av en feberfri dag?
Jo, mamman åker till jobbet.
Pappan åker till jobbet
lillebror åker till skolan
och själv blir man kvar hemma.

när jag hade varit på jobbet i ungefär 30 min
ringer P - jätteledsen.
han vill INTE vara ensam hemma!
Vad gör man åt saken?
Jag kan inget göra, maken kan inget göra
Vilken hemsk känsla.
I fortsättningen blir jag hemma med honom
när han är hemma pga sjukdom

Det slutade iaf med att vi höll tät
telefonkontakt. Gubben åkte som planerat
hem på lunchen och serverade lite mat.
Grabben fick order om att gå ut och få en
nypa frisk luft i det härliga vädret.

När vi kom hem var han ganska nöjd.
Men han ville inte vara ensam hemma en heldag
igen.

Men det som var bra med allt detta:
när jag pratade med honom mitt på dagen
då hade han gjort sina läxor som han fått med sig hem.
De läxorna som han svor så helhjärtat åt igår...

Men, men har man bara tillräckligt lite att göra
då är till och med läxorna roliga.

Undrar just om han kommer ihåg hur trist
det var att stanna hemma idag.
Så att han skuttar iväg, pigg och glad
till skolan imorgon ;-)

1 kommentar:

  1. Nej, det måste bli en mycket låååång och långsam dag om man måste tillbringa den själv hemma. Jag förstår verkligen att han inte vill.
    Fördelen var ju förstås att läxorna blev klara :-)
    Ha en bra dag och hoppas att ni blir sonen blir frisk snart//Lena

    SvaraRadera