torsdag 6 januari 2011

Jag började jobba i måndags och vi har så hemskt mycket att göra, jag har inte ens hunnit skriva något på bloggen.

Pojkarna har fått vara med mormor och morfar. P (med ADHD) valde att sova över hos dem från måndag till tisdag, medan V ville komma hem till mamma och pappa. Det är inga problem för P att sova borta hos sina morföräldrar, han har varit hos dem ända sedan han var liten. Det är verkligen morfars kille - grannfrun har sagt några gånger att hon minns så väl när vi kom hit och hälsade på mormor och morfar, P var inte gammal. (vi har köpt mitt föräldrahem) Morfar kommer från skogen cirka 100m bort tillsammans med hunden och P får syn på honom, han skiner som en sol och blir alldeles exalterad! Än idag är han morfars kille.

Jag har en liten fundering, P har alltid haft specialintressen trots att han inte har några autistiska inslag i sin diagnos. Är det någon fler där barnen har specialintressen och hur "allvarliga" är de?

Nu bär det av till syrran som bjuder oss på middag, imorgon är det sista arbetsdagen för veckan.

1 kommentar:

  1. Junior har ju specialintressen, men det är ju inte så konstigt eftersom han har aspergers också, så om det även gäller barn med "bara" ADHD också vet jag inte. Jag kommer inte ihåg om din son medicinerar, men för många barn med ADHD kommer ju inte de autistiska dragen fram förrän längre upp i ålder och om de medicinerar för ADHD.
    Jag känner ingen med ADHD som har specialintressen heller. Men periodvis så är Juniors specialintressen så pass intensiva att det faktiskt går en på nerverna. Det är då det enda livet kretsar kring för honom, och om det är oroligt eller jobbigt blir det än värre.
    Ha en fin helg med familjen nu//Lena

    SvaraRadera