torsdag 13 januari 2011

hockey, hockey och hockey

Fy sjutton så trött jag är! Idag har jag varit på jobbet från 7-17.15, och imorgon ska jag dit till klockan sju igen. Men då ska jag banne mig gå hem i vettig tid också. Vi har så otroligt mycket att göra, det är fantastiskt roligt att ställa allting i ordning - man ser en förändring från dag till dag.

Den första skolveckan har gått bra, trots förändring av lärare. P är överlycklig, den nya läraren som till att börja med ska vara i 3 månader är domare i hockey. Gissa vem som surrar oavbrytet om detta!!! P gillar honom och det är jättebra!

Som ni kanske redan vet så är P målvakt i hockey. Han tränar 2-3 gånger varje vecka med sitt lag och en gång i veckan med övriga målvakter i stan. Igår skulle P och pappan i familjen åka till målvaktsträningen i stan, de åkte först till ishallen för att hämta P´s grejer men de tog sig inte därifrån. Årskullen som är ett år äldre än honom skulle precis börja träna och de var en målvakt förlite på träningen, när de såg P skyndade de sig att fånga upp honom för att fråga om han vill stå på deras träning - trots den snabba omställningen gick det jättebra! Men snabba omställningar brukar gå bra om han själv får ta beslutet.

Imorgon är det fredag och sedan är det helg. Det ska bli välbehövligt med lite ledighet.
Ta hand om er alla bloggare.

1 kommentar:

  1. Kul att de ville ha honom med och att han ville. Alltid roligt när sånt händer, det är ju sånt man växer av som barn. :-)
    Lite lång dag på jobbet kan jag väl tycka, hoppas att du komer därifrån skapligt imorgon och att ni får en skön helg//Lena

    SvaraRadera