tisdag 12 juli 2011

fortsättningen

Hmm, det blev tydligen censurerat - min och maken kväll. Det var ju inte meningen så nu kommer fortsättningen.

I helgen har jag och maken skaffat oss lite vuxenpoäng, eller kanske varit galna ungdomar på nytt. Vi lämnade barnen till mormor och morfar och sedan körde vi till min moster och hennes man. Vi åt gott och drack ännu godare. Sedan skjutsades vi till den lokala puben, som slår upp sina "dörrar" en gång om året och bjuder på levande musik, bar och mygg (myggen är gratis). Vi satt och surrade en stund, jag och maken kände ingen där men hade roligt iaf. Eftersom vi är den yngre generationen kan vi inte dansa (annat är disco), men moster och hennes man skickade upp oss på dansgolvet. Vi hade hur roligt som helst, dansade och pussades och bara skrattade. Ibland fick vi stanna upp och hämta andan eller vänta att golvet slutade snurra. HA HA HA!!

Puben slutade kl.01 och då hittade vi en skjuts till den första efterfesten. Gubbarna badade i poolen en stund innan vi cyklade (i ösregn) till grannbyn där vi stannade till hos några bekanta till moster. Maken hittade diket två gånger på hemfärden och mosters man besökte diket en gång. Jag och moster skrattade så mycket när vi cyklade, så det är helt otroligt att vi inte ramlade av våra cyklar. Halv fyra stod i köket hos moster och stekte hamburgare och sedan var det god natt.

Sedan väntade en ordentlig sovmorgon, eller vad det nu blir när man är uppe till tidiga morgontimmarna. Jag steg upp efter tolv och maken sov till två!! Vilka ungdomar vi är...

Men det är så otroligt roligt att vara tokiga ibland. En helkväll med dans, pussar och skratt gör så otroligt mycket för orken. Att jag ännu har ont i ryggen av allt cyklande och dansande är smällar man får ta.


visa informationhttp://office.microsoft.com/sv-se/images/festligheter-CM079001933.aspx?qu=fest#ai:MC900438380|

1 kommentar:

  1. Och jag som tyckte jag hade sovmorgon häromlördagen när jag fick sova till halv nio..HA HA HA HA!!! Oj så jag ligger i lä ;)
    Åh så roligt att få vara så där härligt ansvarslös och bara njuta av både det ena och det andra goda som livet har att erbjuda! Det var ju tur att ingen skadade sig, jag har hört att diken kan hoppa upp och bitas rejält om man är ute ochj cyklar...
    Gott med lite nattamat också när man kommer hem sådär.
    Så roligt att ni fick en lyckad kväll!!!
    Det behövs verkligen ibland...
    LEna

    SvaraRadera