lördag 13 augusti 2011

bland berg och dalar

Här sitter jag och sammanfattar de senaste veckorna. Tänker tillbaka på semestern och vistelsen i Stockholms innerstad - alla människor som stressar hit och dit - alla på väg någonstans. Butiker som säljer allt som vi behöver och inte behöver. Därifrån till svägerskans sommarställe, ute på landet. Kossorna betar på ängarna och lugnet som infinner sig. Jag förstår verkligen varför man säger att man ska till landet...för det är verkligen dit man ska...till landet.
Från landet och hemåt, bilar som susar förbi - några i alldeles för hög hastighet medan andra kör alldeles lagom fort. Vi kommer hem, där villorna står väldigt nära varandra men vi är hemma.
Efter några snabba dygn hemma kliver jag på bussen och färden går norrut, mot fjällvärden.

Jag har aldrig varit till fjällen, trots att jag är norrlänning så är jag varken slalomåkare eller skidåkare. Jag hade aldrig fjällvandrat, men nu är jag en erfarenhet rikare. Trots träningsvärken som jag fått dras med i några dagar så skulle jag kunna tänka mig att vandra i fjällen igen. Den härliga luften, vidderna och lugnet som omsluter en när man går. UNDERBART!

Här är en av jokkarna som vi passerade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar