söndag 7 augusti 2011

Nu är ledigheten slut.

5 veckor ledigt, det går alldeles för fort. Imorgon är det dags att åka till nya arbetsplatsen, dags att lära känna nya kollegor och nya barn. Det ska bli spännande och roligt att jobba med det som jag egentligen är utbildad till - det enda tråkiga är att jag bara ska jobba på eftermiddagarna. Men det kommer att gå bra!


visa informationPå tisdag är det dags för nästa resa, den här gången med jobbet. Vi ska iväg och fjällvandra... Har varit och letat byxor idag men hittade inga "jaktbyxor" så det fick bli ett par regnbyxor som andas. Gubben min har lovat att åka till två andra ställen imorgon och titta om han hittar några andra byxor - men det är inte lätt att hitta några som passar när man är för kort i förhållande till vikten...



Om två veckor börjar skolan igen, barnen är hemma med sin pappa som ännu har en välbehövlig semester. Han påstår att han ska lägga om uppfarten nästa vecka...jag får väl se om det stämmer när jag kommer hem på torsdagkväll.

Ha en underbar dag/kväll!

2 kommentarer:

  1. Lycka till med nya jobbet!!
    Kramen

    SvaraRadera
  2. Ha ha ha, jasså har du också bekymmer med att du är för kort i förhållnde till din vikt, skönt att man inte är ensam ;)
    Hoppas att ni får en fin fjälltur. Spännande med nytt jobb och lite pirrigt kanjag tro?
    Jaa du, hoppas att du skiver och talar om hur det gick med uppfarten. Ensåndär typiskt manlig sak att säga att man ska göra som har en tendens att inte hinnas med ;)
    Lycka till med nya jobbet//Lena

    SvaraRadera