söndag 29 maj 2011

Hela helgen

Jag och min man brukar väldigt sällan gå på restaurang med våra barn. Storebror har inte fixat det.
Men i fredags var det dags. Vi var bortbjudna på 40 års fest med fisksoppa som afterwork mat. Eftersom
vi vet att varken vi eller barnen är några fiskmänniskor stannade vi på pizzerian och käkade där! Pojkarna skötte sig exemplariskt - när vi sitter där så kommer en av storebrors fotbollstränare in med samma mål. Och en liten stund efter det ser storebror att en av de andra tränarna svängde in på parkeringen... Alla hade vi samma tanke...

Nåja, med pizza i magarna åkte vi vidare till festen som hade börjat klockan fyra...Vi var där efter sju...fint folk kommer alltid sent! ;-) Vi slog ihjäl några timmar på festen innan vi tog med oss svägerskan och hennes barn hem till oss (som också var på festen, fastän de bor långt härifrån). När vi kom hem umgicks kusinerna till mitt i natten innan de gick och lade sig.

På lördag var det dags för nästa grej. Storebror skulle ha klassaktivitet med tältövernattning.
Jag skjutsade ut honom kring femtiden, vid nio ringde han och ville ha torra byxor och strumpor.
Vilken tur att han har en snäll mamma som kör ut grejerna till honom på en gång.
Sedan ringde han omkring halv ett och ville komma hem. Självklart hämtade jag hem honom då.
Men trots att han kom hem och sov så var han jättenöjd med kvällen och det är ju viktigast.

Ikväll har han (som vanligt) svårt att somna. Jag har pratat med arbetsterapeuten vid vår vårdcentral. Hon skulle ta reda på hur man går tillväga för att han ska få prova ett bolltäcke. Nu väntar jag bara på att hon ska ringa. Finns det någon som har erfarenhet av bolltäcken??

Nej, nu är det dags att nanna kudden. Ha en underbar kväll, natt och morgondag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar