fredag 19 november 2010

det första blogginlägget.

Mitt mål med den här bloggen är att skriva om mina tankar och ideer kring mitt eget liv men två söner där den äldre har diagnos ADHD. Jag hoppas med denna blogg kunna hjälpa andra som möter barn med diagnos.

Jag väljer att inte använda min familjs namn för att skydda sonen. Jag vill inte hänga ut honom med namn och bild eftersom jag inte vet vilken påverkan det har för honom den dagen som han är vuxen och exempelvis står på en arbetsintervju eller liknande. Jag försöker inte dölja hans funktionshinder, tvärtom jag är väldigt öppen och ärlig med omgivningen.

Vår son är en glad och positiv 11 årig kille som var färdigutredd när han fyllde 7 år. Efter väntetiden gick själva utredningen snabbt. Jag lade ner mycket tid och energi på att ge en så bra bakgrund som möjligt samtidigt som min sons lärare också var väldigt tillmötesgående.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar